Ο σουηδικός κολοσσός, η μεγαλύτερη αλυσίδα επίπλων στον κόσμο, η IΚΕΑ, προώθησε βίγκαν φαγητό για την παγκόσμια ημέρα της Γης που ήταν στις 22 Απριλίου.
Η επιχείρηση έγραψε στα διαδικτυακά της νέα: «Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γης στις 22 Απριλίου, με πεντανόστιμες αλλά και υγιεινές συνταγές, οι οποίες φτιάχνονται από φυτικά υλικά που μπορείς να καλλιεργήσεις ακόμη και στο σπίτι σου. Αυτές οι συνταγές θα τονώσουν το σώμα σου και το μυαλό σου, ενώ θα σε φέρουν πιο κοντά και στη φύση».
Φυτικές συνταγές όπως «Πράσινος δυναμωτικός χυμός», συνταγές με σπόρους τσία, ωμά κάσιους με θυμάρι και άλλες, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Αυτή μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που η παγκοσμίου φήμης αλυσίδα προωθεί βίγκαν επιλογές στους πελάτες της. Το Φεβρουάριο, η ΙΚΕΑ είχε ανακοινώσει το νέο της βίγκαν hot dog, το οποίο θα προστεθεί στο μενού των καταστημάτων της, ενώ τα πασίγνωστα σουηδικά κεφτεδάκια σερβίρονται και σε βίγκαν εκδοχή.
«Κάθε χρόνο πάνω από 660 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο, απολαμβάνουν το φαγητό της ΙΚΕΑ. Και βλέπουμε αυτή την προτίμηση στα φαγητά μας και ως μία τεράστια υποχρέωση για να σερβίρουμε φαγητό που είναι καλό για τους πελάτες μας αλλά και για τον πλανήτη» δήλωσε ο Michael La Cour, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
«Δεν υπάρχει όμως λόγος να φτιάξουμε κάτι το οποίο οι πελάτες μας δε θα βρίσκουν νόστιμο. Με το νέο φυτικό hot dog, εμπνέουμε τους πελάτες μας και τους δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξουν μία φυτική τροφή, η οποία είναι καλύτερη και για το περιβάλλον και σε προσιτή τιμή», προσέθεσε.
Όπως πολύ σωστά θα σκεφτεί κάποιος, η ΙΚΕΑ έχει σερβίρει αμέτρητους τόνους κρέατος, οπότε ίσως, σε κάποιους, φαντάζει αστείο ότι τώρα προσπαθούν να προωθήσουν βίγκαν επιλογές για έναν καλύτερο πλανήτη.
Το θέμα είναι πως η ΙΚΕΑ είναι μία τεράστια επιχείρηση με κέρδη δισεκατομμυρίων, η οποία προκειμένου να διατηρήσει το πελατολόγιό της οφείλει να σεβαστεί τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Συνεπώς, εφόσον οι πελάτες της ζητούν κρέας, αυτό θα κάνει και η εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια όμως, που ο βιγκανισμός έγινε αρκετά δημοφιλής, ενώ διάφορες μελέτες που συνδέουν την παραγωγή κρέατος με την καταστροφή του περιβάλλοντος βγήκαν στην επιφάνεια, η ΙΚΕΑ βρήκαν την ευκαιρία να πάρει θέση στο θέμα. Αν το έκανε παλαιότερα, τότε ο κόσμος πιθανότατα να ασκούσε αυστηρή κριτική στην εταιρεία, μιας και η σύνδεση χορτοφαγίας – προστασίας του περιβάλλοντος δεν ήταν καθόλου γνωστή.
Το έδαφος όμως πλέον είναι πρόσφορο για κάθε μεγάλη εταιρεία να δείξει την οικολογική της συνείδηση. Άλλωστε, κάθε μεγάλη επιχείρηση δεν έχει ευθύνη μόνο απέναντι στους πελάτες της, το κράτος, την κοινωνία και την οικονομία. Έχει ευθύνες και απέναντι στο περιβάλλον.
Πηγή: https://www.livekindly.